DEN HAAG - Jumbo winkels in Den Haag kijken terug op een geslaagde iftar-aanschuiftafel. Iftar is de maaltijd die gedurende de vastenmaand ramadan genuttigd wordt direct na zonsondergang. Jumbo staat als supermarkt midden in de samenleving en vindt het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. Met die gedachte ontstond het initiatief om inwoners uit Den Haag uit te nodigen voor een iftar-aanschuiftafel en zo de saamhorigheid te vergroten. Jumbo Den Haag Laakweg was op deze bijzondere avond een ontmoetingsplek voor 600 stadsgenoten, die met elkaar in gesprek gingen en genoten van een uitgebreid diner. Ook was er een avondvullend programma waarin verbinding tussen culturen centraal stond.

Gebed en optredens

Tussen de gerechten door waren er optredens van onder meer theatermaker Mouna Laroussi en een band die klassieke Arabische muziek maakt. Ook was er - voor wie hieraan wilde deelnemen - een gebed onder leiding van een imam. Aanwezig waren onder andere Mariëlle Vavier, wethouder Armoede, Inclusie en Volksgezondheid Den Haag, en Cees van Vliet, Operationeel directeur bij Jumbo Supermarkten.

Ilias Chohabi, filiaalmanager Jumbo Den Haag Laakweg: "We kijken terug op een heel bijzondere avond samen met zoveel buurtbewoners en stadsgenoten. Ik ben enorm trots op wat we met de teams uit alle winkels en de vrijwilligers van de maatschappelijke partners hebben neergezet. Als lokale supermarkt weten we wat er speelt in de buurt en brengen we graag mensen samen op belangrijke momenten. Met de iftar-aanschuiftafel willen we een bijdrage leveren aan een grotere sociale cohesie in Den Haag."

Maatschappelijke partners

Om de iftar-aanschuiftafel te organiseren, werkte Jumbo samen met verschillende maatschappelijke partners, waaronder Aanschuiftafel Den Haag en het Eenzaamheidsfonds. Zo wilde Jumbo ervoor zorgen dat stadsgenoten uit alle wijken in Den Haag zich welkom voelden om aan te schuiven.

Over Jumbo Supermarkten

Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. 2021 was een bijzonder jaar voor Jumbo. Het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf werd gevierd en als bekroning op 100 jaar ondernemerschap werd de organisatie vereerd met het Koninklijk predicaat. Door de klant altijd centraal te stellen is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarkten van Nederland. En dat werd in 2021 wederom bevestigd toen Jumbo voor de negentiende keer werd verkozen tot beste landelijke supermarkt volgens het GfK Kerstrapport.

Jaarlijks mag Jumbo ruim 10 miljoen klanten verwelkomen in meer dan 700 winkels en middels haar online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en telt daar inmiddels ruim 20 winkels. Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alles wat Jumbo doet, staan de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant voorop. De supermarktketen zet met ruim 100.000 collega's alles op alles om klanten te blijven verrassen en inspireren en hen elke dag de leukste boodschap te bieden. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd, met de combinatie van een groot assortiment én de beste service én euro's goedkoper. Klanten kunnen daarbij altijd vertrouwen op de 7 Zekerheden van Jumbo