DEN HAAG - Het nieuwe restaurant in Den Haag van de Medi Restaurant Group gaat gebruik maken van augmented reality (AR) om haar gasten een unieke beleving te geven. Na het scannen van de QR code verschijnen Domenique van Nielen en Magnus Magnusson op tafel als hologram met een persoonlijke boodschap en verwijzing naar de menukaart.


Toen Domenique en Magnus hoorden van augmented reality wisten ze direct dat het iets voor hun nieuwe restaurant zou zijn. Om elke gast vanaf het eerste moment een ervaring te bieden, hebben zij hologrammen opgenomen die via mobiel zichtbaar worden. “Toen wij voor het eerst kennis maakten met augmented reality zagen wij direct mogelijkheden voor ons restaurant. Gasten hoeven straks enkel de QR code te scannen en wij verschijnen bij ze op tafel om hen meer over ons restaurant te vertellen. Vervolgens kunnen ze direct onze menukaart bekijken. Het zorgt voor een ontzettend wow – effect en een ervaring die gasten een mooie start van hun lunch of diner geeft zodra we open mogen”.

Augmented reality is een extra laag dat geprojecteerd word over de werkelijkheid en zichtbaar wordt via de mobiele telefoon. Volgens Boris van de Bemd, AR expert bij AR Technologies, is augmented reailty erg aan het opkomen. Wij zien steeds meer bedrijven gebruik maken van onze technologie, van horeca tot sport. Ervaringen met het gebruik van augmented reality blijven langer in het geheugen hangen en is dan ook een erg effectieve marketing tool. Het hologram in AR is een van onze nieuwste innovaties en het is super om te zien hoe de Medi Restaurant Group dit concept heeft toegepast in hun restaurant.”