DEN HAAG - Hotelbrasserie de Heeren is een redelijk nieuw restaurant in het centrum van Den Haag. Het ziet er veelbelovend uit; een mooi interieur, een gunstige ligging en uitstekende reviews: op zowel Google, Thuisbezorgd als SocialDeal zijn er enkel lovende woorden te vinden over deze plek. Ondanks dat dit klinkt als de basis voor een succesvol restaurant, loopt het nog niet echt storm, hoe kan dat?
Ondernemer Martijn van Shanten verkoopt na 15 jaar zijn bedrijf in de ICT, hij wil zich namelijk volledig storten op een leven in de horeca. Toen hij in oktober 2019 aan zijn nieuwe uitdaging in Den Haag begon, had hij nooit kunnen voorspellen hoe het coronavirus roet in het eten zou gooien.
“Het is onwijs lastig, het geld is op en we krijgen helemaal niets.” Net als vele andere horecaondernemers heeft ook Martijn moeite het hoofd boven water te houden. Maar hij blijft positief. Ja, hij heeft het moeilijk, maar spijt heeft hij zeker niet. Zijn zaak sluiten is geen optie, hij vindt het veel te leuk.
Hij kijkt uit naar betere tijden. Zo heeft hij zin in wanneer het weer kouder wordt: dan kan hij zijn bekende stamppotjes weer gaan verkopen; “die liepen vorig jaar als een trein”. Ook krijgt Martijn veel positieve reacties op zijn zelfgemaakte boerenkoolstamp met gehaktballen, “ze komen er nog vaak voor langs.” Het geheime recept, dat deelt hij niet. Daarvoor moet je écht zelf even langsgaan.